A székhelyszolgáltatás egy intézmény, avagy egy szolgáltatás, mely az ügyfelei megbízásából gondoskodik annak hivatalos ügyeinek intézéséről, azaz a leveleinek fogadásáról, kezeléséről, tárolásáról. Tulajdonképpen olyan körülményeket biztosítanak, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) számára egy esetleges revízió alkalmával elérhetőek legyenek ezek a levelezések. Emellett tájékoztatja az ügyfél céget a levelek tartalmáról, melyeket szkennelve elküld nekik a megérkezés napján.
Tehát a székhelyszolgáltatás egy ilyen irodai szolgáltatás, mely a megállapodás értelmében a cég titkárnőjeként funkcionál, azonban sem a helyért, sem a „titkárnő” bérezéséért nem a cég felel, pusztán a szolgáltatás után fizet egy adott összeget. Ezzel időt és pénzt spórolva meg. Emellett nincs arra kötelezve, hogy saját otthonát szolgáltassa ki a hivatali ügyek intézésének, megőrizheti a magánszféráját. Nem kell saját irodát sem bérelnie.
A székhelyszolgáltatás átvállalja a cég postai ügyeit érintő terheket, garantálja a cégtulajdonos kényelmét.